Alla inlägg under augusti 2008

Av Rebecca - 31 augusti 2008 18:29

Idag åkte jag faktiskt rätt långt och det gick bra... det blåste lite mer och jag höll mig på brädan nästan hela tiden. Sen efteråt åkte vi hem igen och hämtade thai-mat på vägen. Sen lyckades jag övertala alla att spela Buzz, så vi spelade och pappa vann ju de första gångerna, men en av gångerna vann faktiskt Max... Det var helt otroligt, han chansade typ bara och så vann han ändå. Så Ruben (som hans nördiga gubbe alltid heter "för att det är ett coolt namn") vann och Max hoppade upp och gjorde en inte jättesnygg segerdans.

Av Rebecca - 30 augusti 2008 15:58


Sätter oss i bilen klockan sju för att åka upp till Varberg. Vill somna om, men kan inte. Kommer fram till Apelviken precis innan det börjar. Sätter mig på platsgräs-plätten med dem andra. Jag trodde att alla skulle vara en sisådär tio elva år, men självklart så är jag ju yngst och typ inte ens hälften så gammal som alla andra. Vi går igenom vad vi heter och sen hämtar vi brädorna. De visar att man ska bära dem två och två och hjälpas åt, men såklart så är vi ojämnt antal så jag får bära på en tung bräda alldeles själv. Tyck synd om mig. Ner till stranden med brädan och sen upp igen för att hämta segel. Men först på med våtdräkt (det kommer bild på mig i våtdräkt, så ni får kika in lite senare). Vi lär oss att sätta på bommen på seglet och så ner till stranden med seglet. Drar brädan en bit ut i vattnet och sätter på seglet. Sen går det lätt att ställa sig på brädan eftersom det nästan inte blåser någonting alls. Men man åker ändå en liten bit.

Paus för lunch blir det sen och då passar jag och några andra på att byta till lite större segel. Från 4.0 till 4.7 kvadratmeter. Sen bär det av igen och vi bär inte upp allting innan klockan halv tre. Sen monterar vi loss allt och pappa kommer tillbaka med bilen och hämtar mig. De berättar att de har varit i Göteborg på en snabbvisit. Sen åker vi tillbaka till sommarstugan och jag gör fem mackor och lägger mig under tre täcken i soffan. Sen på kvällen tittar vi på "Batman & Robin" en stund sen somnar jag i soffan.


P.S Temporär bild på någon random kille... Bild på mig kommer sen.


Av Rebecca - 29 augusti 2008 19:40

Kort dag i skolan. Glömde förresten nämna att vi tog skolfoto igår, det går ju aldrig bra, men enligt Arvid så såg jag bäst ut... yay! Efter skolan så skulle jag och Tove åka till Malmö för att shoppa, men Tove hade inga pengar så vi var tvungna att åka ut till hennes mammas jobb för att Tove skulle kunna få sin månadspeng (eller vad man nu kallar det). Hon fick 500 kr och vi gick ut till bussen igen, men det visar sig att man inte kan betala med en 500-lapp på bussen och jag hade redan betalt min biljett med mina pengar så vi hoppade av igen och stack in till Toves mamma och där lånade vi 200 kr av henne för att ladda hennes busskort (alltså Toves mammas busskort) så då var vi tvungna att springa ner till garaget för att hämta hennes busskort, så det tog en stund, men sen så kom vi äntligen på bussen och var på väg mot Malmö, vårt stora äventyr. Framme i Malmö använder vi vår lilla karta som vi hade fått av Toves mamma (hur många gånger har jag sagt "Toves mamma" nu?), men först så fattade vi inte var vi var och gick åt fel håll. Vände på oss och gick mot centum. Skulle hitta en Cheap Monday-affär, men hittade ingenting så då ringde jag till Alice. Storstads-Alice, men eftersom jag inte visste var jag var, visste ju inte Alice var jag var eller var jag skulle. Så vi irrade runt och frågade om var den fanns och tillslut hittade vi den, men det var nästan lika jobbigt att hitta inuti affären som det var att hitta till den. Hittade i alla fall ett par jeans. Så resan var inte helt i onödan. ;) Sen skulle vi snabbt hem för att jag skulle åka till mitt sommarställe för att jag skulle gå en kurs i wind-surfing. Men of course så åkte vi inte idag för att pappa var för trött.

Men vi åker imorgon bitti istället.

Av Rebecca - 28 augusti 2008 22:08

Vaknade i morse och kunde bokstavligen knappt gå upp ur sängen. Mina ben var helt slut sen igår, men kunde typ kasa mig ner för trappan och sätta mig på cykeln. Sen hade vi hela lång dagen på oss och idrotten räknades knappt, för jag typ gick runt hela lektionen eftersom jag inte kunde springa. På elevtiden skulle vi välja k.u.l - tid (kunskap för livet) så jag valde bild, professor kalkyl (någon matte-fördjupning), so-fördjupning och drama (eftersom jag vill vara med på scen i kabbarén i vår). Arvid hoppade ur manusgruppen så jag fick vara med i den också. Så det blev en lyckad dag förutom att jag hade ont i benen hela dagen och kvällen. När jag kom hem testade jag först att spela Buzz själv, men det var inte så kul så sen utmanade jag pappa (och han vann ju så klart!). Imorgon kommer jag antagligen inte att skriva någonting eftersom jag måste åka upp till vårt sommarland för att gå på en windsurfing-kurs som jag anmälde mig till tidigare i sommar. Så jag kommer vara helt slutkörd efter denna helgen. Under lördag och söndag kommer jag att träna mellan kl. 10.00 -15.00 och vattnet kommer säkert att vara iskallt så jag kommer typ rysa ihjäl när jag står på brädan (det är speciellt i sånna lägen som det är bra att vara tjock...), men mamma kanske har en våtdräkt som passar mig... let's hope so!!!! så nästa inlägg kanske kommer på söndag kväll om ni har tur, annars på måndag eftermiddag.


P.S Svaret på frågan är: Twentysomething 

Av Rebecca - 27 augusti 2008 23:47

Regnade idag igen. Blev helt dyngsur på väg till skolan. NO:n gick snabbt och sen på idrotten skulle vi sitta nittio grader mot en vägg och jag stod i TJUGO (!!!!!!!) minuter, men sen pallade jag inte mer. Musiken var inställt så det var håltimme, så jag och Alice stack hem till Maja och åt där. Sen tillbaka till skolan igen för att ha en sista lektion med SO. Helt okej lektion faktiskt. Sen följde Alice med mig hem och spelade Buzz. Jag ägde ut henne på alla ämnen förutom sport där hon slog mig. Sen stack hon och jag åt thaimat med pappa. Efter det så blev det läsloggen som skulle skrivas och det går betydligt lättare om man har en skål med Ben & Jerry's New York Super Fudge Chunk bredvid sig. Missade dock finalen av Project Runway, menmen... det är tur att det finns youtube. Sen var man klar med läxorna och så är man helt slut. Så god natt allihop. Sov gott! Det ska i alla fall jag.

Av Rebecca - 26 augusti 2008 21:28

Vaknade i god tid, duschade, gick ner till cykeln en kvart innan vi skulle börja men cykeln var inte där nere... den hade jag ju ställt vid botulfs igår när jag och Tove tog bussen ut till Nova, så småspringning blev det istället, kom ändå tio minuter för sent till SO:n. Vi läste lite om hinduismen. Inget speciellt. Sen hade vi hemkunskap och gjorde småbullar. Jag, Alice och Maja skulle hitta på någon maträtt med medelhavs-tema för att laga vid ett senare tillfälle. Vi hade väldigt olika åsikter, men till slut så blev det kycklingfiléer fyllda med fetaost och soltorkade tomater med stekt klyftpotatis och tzatziki. Sen var det äcklig lunch, korvgryta med bönor och ris... yuck! Lunchen följdes av engelska och matte. Alla gick sen hem, men nördarna samlades utanför klassrum nr. 158 för att göra ett test och se om man kunde komma in på matte A på katte. Det var bara sju stycken frågor, men de var sjukt svåra. Max poäng var 21, men man behövde bara 14 för att klara det. Jag kommer säkert få typ 13 eller nåt. Testet tog TVÅ timmar så vi slutade inte förrän kl. 16.30, då följde Alice med mig till botulfs och hämtade min cykel. Vi skiljdes åt, och när jag kom hem ser man pappa i sängen som gör tecken åt mig att jag ska vara tyst, jag smyger in och frågar vad som pågår och då visar det sig att det är en fransk snubbe hemma hos oss som tar ljudet på vår flygel, och inte vilken snubbe som helst utan Nicolas Becker, som har spelat in ljuden till bland annat Harry Potter och Guldkompassen. Sen läste jag lite i Ondskan, men inte så mycket för jag blev helt plötsligt supertrött (måste ha varit det där jobbiga provet) så jag tog ett lååååååångt bad. Väldigt skönt!

Av Rebecca - 25 augusti 2008 23:13

Jag är faktiskt förvånad att jag (i alla fall tills idag) har skrivit ett inlägg här på bloggen varje dag. Vaknade kl. 07.00 och satte mobilen på snooze (gud vad skönt det är med snooze!) och gick upp typ 07.45 Ner för den jobbiga stegen och in i duschen där jag nästan somnar om igen. Jag är inte särskilt morgonpigg... Satte på mig mina nya stövlar och cyklade ut i spöregnet och får ännu en dusch, dock med kläder på. Klassrådet gick ovanligt snabbt och sen kom de tråkiga lektionerna: spanska och matte. Pytt i panna till lunch, helt okej. Biologi med vår nya lärare Ylva. Hon pratade så att man förstod och skrev på tavlan så att man kunde se vad det var hon skrev, och så svenskan kvar. Vi skulle översätta olika uttryck inom journalistyrket. Slutade kl. 14.00 Jag och Tove stack ut till Nova och tittade på ytterligare jeans på Vilas 70 %-rea, jag hade råd nu när jag har fått lite mer pengar från barnbidraget. De kostade 240 kr, men hade kostat 800 kr. Vilket kap! ;) Sen gick vi runt och kollade på bland annat gina tricot, bik bok, topshop och H&M. Köpte en pyjamas på H&M för 179 kr, som jag nu sitter i, mycket mysig och absolut värd pengarna. Hittade en mysig kofta med stoooor huva på bik bok som kostade 399 kr, men jag pallade inte använda upp alla mina pengar första dagen... så jag sket i att köpa den. Sen ringde pappa och frågade om jag ville med ut till Nova, men jag var ju redan där, så då åkte han ut dit med mina småbröder och så köpte han smoothies till mig och Tove, mycket gott. Sen åkte jag hem med pappa och byggde lego med min lillebror och nu ligger jag och kollar på The Office säsong 3 uppe i mitt lilla loft. Mysigt värre.

Av Rebecca - 24 augusti 2008 14:02


Photo shoot. Fantasivärld. Drömmer jag? Självklart!  Men i min "fina" dröm så blev jag i alla fall fotad och skulle titta på en lila kristall som låg på marken och se girig ut. Sen blev det dags för att spela in en scen där jag skulle röra den  här konstiga kristallen, och när jag gjorde det slungades jag ut i någon konstig tunnel som typ lyste och resan slutade med att jag landande under vattnet. Jag simmade upp till ytan och slungades upp i luften och landade bland ett extremt tjockt gräs och när jag tittade över kanten så såg jag en massa skumma gubbar... sen väckte Tove mig. Som hon hade gjort en massa gånger innan under natten för att jag snarkade...  Tittar på MTV och busring.se nu.

Just Dance av Lady Gaga och I Kissed A Girl av Katy Perry.


Ovido - Quiz & Flashcards