Alla inlägg under september 2008

Av Rebecca - 29 september 2008 22:13

TÄNK PÅ EN KILLE OCH FYLL I

[x] han är i din ålder.
[x] han är lång
[ ] han är mogen
[X] han är söt
[ ] han är oschysst.
[X] han är snäll.
[ ] jag kan säga allt till honom - tyvärr inte
[X] han är lätt att dela ett gott skratt med.
[ ] han är mobbad.
[/] han är blyg.
[x] han har gjort dig ledsen - omedvetet
[X] han har gjort dig glad
[ ] jag kan prata med honom om jag är ledsen - inte riktigt
[X] vi kan dela glädje tillsammans.
[x] jag har varit arg på honom.
[ ] jag har skrikit åt honom.
[ ] jag har kramat honom mer än tio gånger på en kväll / dag
[x] han har tyckt att jag har varit jobbig - haha säkert!
[X] han tycker att jag är snäll - det hoppas jag
[X] jag brukar tänka på honom.
[X] jag brukar sakna honom.
[/] jag brukar fälla tårar för honom - brukar och brukar...
[/] han kommer lista ut att det här handlar om honom - inte för att han är inne på min blogg, men kanske det...

Kan någon gissa vem jag tänker på?

Av Rebecca - 29 september 2008 19:39

Idag började jag praoa på Sydsvenskan. Jag fick skriva två notiser. En om nån kille som hette Jonas Åkerman och en annan om någonting i Allhelgonakyrkan så kolla igenom Lunda-sidorna i C-delen imorgon.. :) Det lär ju inte stå att jag har skrivit dem, men det har jag. Hur har ni haft det på praoplatserna där ute i landet?

Av Rebecca - 29 september 2008 19:38

1. I höst handlar det mycket om att blanda svart och grått med starka accent färger som tex Cerise, lila och gult. Vilken färg kommer du satsa på? 

Färgerna har halkat undan lite från mitt liv, men turkost är alltid snyggt, det lär väl komma tillbaka nu när årstiden är så trist.


2. Vad tycker du om spets trenden?

Inte snyggt på mig, däremot passar Athena jävligt bra i det. Måste ändå säga: nej tack.


3. Under sommaren har konjak varit den färgen som dominerat bland väsktrenderna. Vilken färg kommer din väska ha i höst?

Väskor är inte riktigt min grej, men mammas gamla arméväska kommer nog att användas varje gång jag ska på stan.


4. Favorit plagg i höst?

Långa stickade koftor med leggins under. Kanske till och med får användning för mina röda stövlar också om det börjar regna...


5. Vilka accessoarer kommer du att satsa på?

Leggings/tights/strumpbyxor... Det är så mysigt och varmt.


6. Kommer du att köra på den populära skinn jackan, eller satsa på någon av alla dessa kappor som nu finns i affärerna?

Skinnjacka kanske jag ska prova på eftersom jag inte passar i några andra jackor. Min röda jacka försvann och det är jag mycket ledsen för. Vill någon snälle ge tillbaka den till mig!?


7. Vilken designer skulle du vilja se H&M samarbeta med denna höst?

Hahaha... ingen aning. 


8. UGG's blev utnämnda för bara ett tag sen till en av våra största modemissar någonsin. Men nu är de tillbaka i butikshyllorna. Hade du velat se att de stod kvar på utelistan, eller är de någonting du kommer använda?

moon boots!!! nästan i alla fall. Men jag kommer inte att ha några sånna nej.... antingen mina "sneakers" eller mina gummistövlar. 


9. Vad kommer du troligen satsa på för look vad gäller hår och smink?

Hahaha... börja med smink kanske, vad tycker ni!? Håret planerar jag att ha uppsatt på ett eller annat vis. ÄNTLIGEN!! :)


10. Slutligen, förutom jeans vad kommer klä dina ben i höst? Färgade strumpbyxor, spets leggings, eller klassiskt svart?

Inte spets, men leggings är praktiskt när man vill vara lite extra flexibel ^^

Av Rebecca - 27 september 2008 21:51

Jag har tyvärr inte kunnat skriva på ett tag på grund av att de senaste två veckorna har varit fyllda av pluggande och väldigt lite sömn. Vi har haft ett prov, ett stort läxförhör och en skrivuppgift så jag är ledsen för att jag inte har kunnat/orkat skriva. Men här är en kortfattad text om mina veckor.

Jag har tagit av tandställningen. Äntligen!

Vi ska komma på idéer till klasströjor så om ni har några idéer bara skriv gärna ett inlägg så att vi kan komma på lite olika tryck.

Jag har fest hos Antonia. Mycket roligt!

Teatern har börjat! Bytt lärare, men hon är ändå okej.

Gått runt med pengar i håret.

Jag har även varit på cirkus.

Just nu är jag i Göteborg för mamma skulle vara med på bokmässan, så jag följde med för att ta en massa gratispennor...


Om ni vill veta lite mer detaljer så kan ni väl skriva ett inlägg och så kan jag skriva lite mer... :)

Av Rebecca - 13 september 2008 22:50

Idag har jag varit och köpt godis. Jag har också lagat mat, som bestod av rödbetor med fetaost, smörstekta kantareller, baconlindad kyckling och hemgjorda baguetter. Väldigt gott. Försökte också komma på någon bra idé till tävlingen på bilddagboken, den går ut på att styla en bankman/bankkvinna, så jag höll på att sminka mig hela dagen. Sen på kvällen hade jag ingenting att göra så fram med kameran och fota mig själv. Sen använder man sig ju så klart av Photshop CS3 och gör the final touch.


Så här är jag, jag och jag...


Av Rebecca - 12 september 2008 23:07

Dagen gick snabbt. Jag lämnade in min påskrivna lapp om att jag ska praoa på sydsvenskan. Vi gick också igenom hur Fronter fungerar, men det hade jag redan listat ut. Efter skolan är det hem till mamma som gäller, vilket tar betydligt kortare tid än att cykla hela vägen hem till pappa. Hos mamma är det stökigt i mitt rum, jag kommer in dit varje morgon för att antingen byta kläder eller hämta skolböcker. Så alla skolböcker och kläder ligger slängda på sängen i en fin röra. Senare på kvällen ligger jag och tittar på The Island med mamma och Fredrik. Den var ganska bra, men det var helt onödiga explosioner hela tiden. De ville väl skryta med sina special-effekter...

Av Rebecca - 11 september 2008 22:43

Sressläste i Ondskan idag igen. Jag tänkte läsa igår, men då var jag hos Maja så det sket sig... Vi hade vikarie på svenskan så det enda vi gjorde var att skriva läslogg. Sen blev det gympa och vi skulle springa 3 km alla bara dööööööö. Men som tur var så gick brandlarmet och vi förlorade åtminstone typ fem minuter. Vi var tvungna att springa den i alla fall, men nästan alla tog en genväg och gick hela vägen. Sen spelade jag och Antonia fotboll i sanden med killarna. Jag gjorde det sista och avgörande målet! :) Till lunch var det någon äcklig wok, så jag åt en tallrik fylld med morötter. På elevtiden gjorde jag engelska-uppgifter med Arvid. Han är trevlig. Cyklar hem, hämtar barnen på dagis, går hem och äter mackor med smör och honung på. Pappa kommer klockan sex och sticker sen klockan åtta. Men barnvakt har jag ju vant mig vid att vara nu. Katja kommer hem klockan tio. Loggar in på msn och chattar med Tove.  

Av Rebecca - 10 september 2008 22:15

Dagen började med en håltimme (ingen NO) jag var jättetrött så jag gick hem och sov i typ fem minuter och åt lite frukost. Sen hade vi musik, jag fick byta från att spela piano till att spela gitarr, det gick faktiskt ganska bra, men jag fick en blåsa på fingret... Så nu har jag ingen känsel i fingertoppen på mitt vänstra pekfinger. I slutet av lektionen fick vi reda på att vi inte ska få spela i grupp längre eftersom alla måste kunna alla instrument (alltså piano, gitarr, bas och trummor) så om typ 5 veckor kanske vi får spela i grupper igen. Efter skolan stack vi till Maja för att test-laga vår maträtt inför vår redovisning på hemkunskapen. Jag hjälpte henne också med sitt nya Photshop CS3. Majas lillebror Max gick runt med en pappersloppa och sa åt oss att göra olika saker. Jag var tvungen att göra 50 sit-ups och hoppa 50 ggr på ett ben. Efter maten läste Majas pappa upp olika ord från en ordbok och så skulle vi förklara dem. Alice vann med ett halvt poäng, jag hade 3,5 medans Maja förlorade med totalt 1 poäng. Majas pappa var inte alls partisk och Maja fick inte alls alla de svåra orden...

Ovido - Quiz & Flashcards