Alla inlägg under juli 2009

Av Rebecca - 22 juli 2009 01:27

Hade tänkt göra lite dagboksinlägg på Youtube från Göteborg. Detta är min första video, men det kommer antagligen mer i framtiden. Dock inte innan den 3:e, men sen. Nu åker jag till landet igen och kommer hem i de första dagarna i augusti. Det har redan hunnit bli augusti, helt sjukt. Snart skolstart... tid för en ny era, GYMNASIET!!!! Läskigt!




Error 435


Nemen ojdå... too bad!

Av Rebecca - 22 juli 2009 01:21

Lite bilder från den 9:e juli då jag och tove var på H&M och ockuperade provrummet alldeles för länge... Klänningen på den första bilden är dock inte från H&M utan från Paris :)

Av Rebecca - 21 juli 2009 01:52


Har nu varit på landet ett tag och inte haft tillgång till internet. Är nu hemma i Lund men åker igen på onsdag morgon. Har klarat mig hyfsat bra utan internet, men ibland har jag bara lust att blogga och kolla mail. Så blandade känslor... 


Har nu beställt min nya mobil och jag är GLAD!! Det blev en W302i (se förra inlägget). Undrar när jag får den, hoppas snart för min andra mobil har jag ingen laddare till just nu så jag är handikappad!


Ska fixa bilderna från Paris imorgon, kan inte nu för datorn är avstängd och om jag sätter på den kommer jag väcka hela familjen med "Mac-ljudet". Så jag satsar på imorgon.


Aja gonatt nu kära läsare. See ya tomorrow. Har till och med skrivit "PARIS" stort på handen, så jag ska försöka att inte glömma... 


Av Rebecca - 11 juli 2009 21:45

Måste snart ha en ny mobil... min håller på att gå sönder eller nåt... Har haft den i drygt 2 år, så det kanske är dags att uppgradera!? Känner för en Sony Ericsson istället för en Samsung och jag tycker att deras W302i är riktigt fin!! :)

Av Rebecca - 10 juli 2009 23:55

Igår var jag och Tove i Malmö för att..... ja gå på stan. Hittade då denna underbara kjol, och gissa var? H&M!! Det är helt otroligt. Den är så fin så att jag vill leva i den... Försökte hitta en magtröja, men det hade de tydligen inte på Monki... :( Någon som vet ett bra ställe att köpa korta magtröjor? Gärna tighta också! Aja, nu ska jag sova för att packa det sista imorgon. Sen kommer jag inte att se mitt rum igen... Puss puss, gonatt!

Av Rebecca - 10 juli 2009 21:33

Såg precis Brüno på bio. Så hysteriskt rolig. Även denna ska man inte se med föräldrar, denna är nog den värsta filmen man skulle kunna se med föräldrar... det är så mycket som är så pinsamt att jag knappt ville kolla även nu när jag gick med Tove. Men se den!!!!

Av Rebecca - 9 juli 2009 01:11

Under de senaste dagarna har jag väl inte gjort så där jättemycket egentligen, men mina dagar har varit helt fulla. Vet nu vilket rum jag ska ha och det blir ett ganska stort rum på 10,7 kvadratmeter. Så nu håller jag på att riva ner den bubbliga tapeten, vilket gör att mitt rum blir sååååå vackert. Men sen ska det på med ny färg och lite mattor och lampor och kanske en säng också kan få hoppa in... Idag åt vi middag hos grannarna. Där bor det tre "barn", en 5/6-åring (Stella), en 14-(Alice) och en 15-åring(Amanda). Amanda (inte den 15-åriga...) och Stella leker typ hela tiden, så de såg man knappt någonting av och Alice var på Liseberg men jag fick i alla fall träffa Amanda, som var väldigt trevlig. Tur att man inte har jobbiga grannar... Tittade precis på "Risky Business", ganska underhållande. Tips för er som vill se den - se den INTE med era föräldrar, det är inte en sån film som jag skulle vilja se med mina föräldrar och jag har råkat ut för en hel del hemska filmer, till exempel 40 year old virgin... inte heller så bra.

Av Rebecca - 5 juli 2009 18:29

Imorgon ska jag åka upp till lägenheten i Göteborg. Får ta en massa bilder och lägga upp här. Vet knappt hur det ser ut, eller det gör jag väl, men när vi var där var det ockuperat av en massa skulpturer av nakna kvinnor i vardagsrummet och bilder på Marilyn Monroe i trappan. Stör mig på att alla bilder som jag tog i Paris är inladdade i datorn hos pappa, så jag kan inte lägga upp de här eller använda de på något annat sätt heller. Lite segt faktiskt. Får fixa det nästa gång jag är där. Först ska jag spendera en hel del tid på landet med att sola och bada och "bodyboarda". Kommer bli en ganska avslappnad sommar. Det är dock bara sex och en halv veckor kvar av sommarlovet.... vad hände? För inte så länge sen kändes det som om det var hur lång tid som helst tills man skulle börja gymnasiet och nu är det ynka sex och en halv veckor. Jag tycker att tiden går fortare nu än vad den gjorde innan. Synd.

Ovido - Quiz & Flashcards